akcia Akcia do 31.12. 2024: ERP systém od 700 € | Vlastná firemná aplikácia od 199 € | 55 firemných aplikácií od 11,90€ mesačne Viac informácií...

5 dôvodov, prečo sa rozhodnúť pre ERP a zahodiť jednoúčelové appky

Prezrite si 5 hlavných dôvodov, prečo malé a stredné podniky siahajú po ERP systémoch. Okrem úspory finančných prostriedkov je to aj znižovanie chybovosti a lepšia spolupráca medzi oddeleniami. Z týchto výhod ťaží nielen firma, jej zamestnanci, ale hlavne: stúpa spokojnosť klientov. Váhate, či prejsť na ERP systém?

 

1. Šetríte peniaze

ERP (Enterprise Resource Planning – alebo plánovanie podnikových zdrojov) zjednocuje viacero systémov, ktoré môžu byť momentálne roztrúsené vo vašej spoločnosti. Od CRM (Customer Relationship Management – alebo manažment vzťahov so zákazníkmi) po projektový manažment, majú vaši zamestnanci prístup ku všetkým potrebným nástrojom pre ich prácu z jedného centralizovaného systému.

Zjednotením systémov pomáhate zamestnancom efektívnejšie využiť ich čas. S ERP systémom používatelia nemusia hľadať potrebné informácie vo viacerých systémoch. Namiesto porovnávania množstva tovaru na objednávke v jednom systéme, s množstvom tovaru na sklade v druhom systéme, máte tieto údaje pekne k dispozícii na jednom mieste.

V centralizovanej databáze sú informácie jednoduhšie prístupné. Naviac, šetríte čas aj peniaze, ktoré by ste museli investovať do školenia používateľov do viacerých systémov. Vaši zamestnanci sa tak naučia obsluhovať jeden systém, namiesto viacerých odlišných.

business women and secretary presentation report, two colleague

2 Spolupracujte lepšie

Vlastnosti ERP aplikácií sa môžu líšiť v závislosti od programu, ktorý používate, no vo všeobecnosti všetky systémy vylepšujú spoluprácu. Jedno oddelenie už nemusí žiadať druhé oddelenie o údaje. Práca v jednom systéme umožňuje prístup k potrebným informáciám každého, komu dáte oprávnenie.

S touto databázou poskytujete svojej spoločnosti jeden zdroj všetkých informácií, čo znižuje chybovosť. Nekopírujte dôležité informácie (ako napríklad číslo faktúry či sumu) z jedného nástroja do druhého. Strácate tak zbytočne čas, riskujete chyby a zvyšujete náklady spôsobené prácou s nekompletnými dátami. 

Keďže sú všetky dáta uchované, zdieľané a prístupné naprieč jedným systémom, môžete sa spoľahnúť na úplnosť a správnosť dát. To sa nedá povedať, ak váš tím musí opakovane vkladať rovnaké informácie o klientoch do rôznych systémov. Bez ERP systému vznikajú chyby spôsobené ľudským faktorom, ktorým sa dá jednotným systémom vyhnúťť.

 

3 Analyzujte jednoduchšie

Centralizovaná databáza informácií pomáha vylepšiť analýzy a reporty. Keďže ERP systém zaznamenáva a uchováva všetky vstupné dáta používateľov, stáva sa z neho vynikajúci business intelligence tool. Reporty, ktoré mohli zabrať dni len zberom a prípravou dát máte s ERP hotové za pár minút.

Väčšina ERP systémov poskytuje prispôsobiteľné dashboardy, takže vedenie si môže pozrieť akékoľvek reporty – stačí pár kliknutí. Tieto reporty môžu obsahovať údaje od zisku, výkazy výdavkov, až po KPI, ktoré ponúkajú nahliadnutie do určitých funkcií. 

Prístup do týchto reportov umožňuje vášmu tímu robiť lepšie rozhodnutia v kratšom čase. Už viac nebudete musieť zdĺhavo čakať na niekoho, aby vám generoval reporty, ktoré potrebujete. 

Business people using smartphone and tablet computer

4 Zvýšte produktivitu

S tradičnými metódami sú zdĺhavé úlohy nevyhnutné. Úlohy ako generovanie reportov, inventúra, sledovanie časových rozvrhov a spracovanie objednávok historicky zabrali zamestnancom najviac času. Okrem zaberania času, tieto procesy znižujú morálku zamestnancov a otvárajú dvere chybám

Kvôli niekoľkonásobnej potrebe vkladania rovnakých dát do rôznych systémov, aj tí najlepší zamestnanci sú odsúdení urobiť chybu. Ak si vyberiete správne riešenie, ERP systém môže automatizovať vaše najzdĺhavejšie úlohy. Databáza ERP systému eliminuje nepotrebné úlohy ako vkladanie dát a umožňuje systému vykonávať pokročilejšie kalkulácie behom pár minút.

 

5 Majte spokojnejších zákazníkov

Manažovanie klientov nebolo nikdy dôležitejšie. V súčasnosti sa viac a viac ľudí obracia na internet kvôli radám: čo nosiť, čo jesť a ako žiť. Až 84 % používateľov verí online recenziám do takej miery, ako by im poradil blízky priateľ.

Najlepší spôsob ako vylepšiť spokojnosť klienta je poskytovať proklientské služby. ERP poskytuje tieto služby niekoľkými spôsobmi. Väčšina ERP systémov je vybavených CRM nástrojom. Môžu byť tiež jednoducho integrované a mať prístup k určitým dátam z celého systému.

Spolu s kontaktnými informáciami, vám integrované CRM poskytuje cenné historické údaje o komunikácii a práci s klientom. Tieto informácie pomáhajú vášmu tímu lepšie pochopiť požiadavky a potreby klienta. Čiže vašim zamestnancom sa ľahšie pracuje, pretože lepšie rozumejú tomu, čo konkrétny klient potrebuje.