Odoo 15 – biznis aplikácie pre nadšencov inovácií
Producent známej ERP Open Source platformy Odoo ani na jeseň minulého roku nesklamal svojich používateľov a priaznivcov, predstavil novú verziu populárneho ERP softvéru pod označením Odoo 15.
Odoo je platforma, na ktorej vývoji a vylepšeniach sa podieľajú tisíce interných, ale aj externých developerov. Jej funkcionalita sa neustále rozširuje o atraktívne prvky, ktoré si vyžiadajú priamo používatelia, prípadne sa objaví na trhu technológia, ktorú má zmysel zahrnúť alebo integrovať s Odoo. Hlavným cieľom je prichádzať so zmysluplnými inováciami a automatizovať v maximálnej možnej miere vnútropodnikové procesy.
Odoo 15 prinieslo hneď niekoľko noviniek, ktorým má zmysel venovať ďalšie riadky. Ako človek z biznisu som sa vždy díval kriticky na akékoľvek ERP systémy – v prvom rade cez optiku, čo prináša pre obchod ako taký, nakoľko mnoho vendorov zaspalo v prehistorických dobách, kedy sa všetko točilo okolo účtovníctva a daní. V tejto oblasti je Odoo jednoznačne na špici pomyselného pelotónu, keďže pochopilo, že obchod je základnou hybnou silou úspechu každej firmy. Preto sa v tomto článku pozrieme práve na vylepšenia týkajúce sa obchodu, či už priamo alebo okrajovo.
Čo ponúka Odoo 15 pre zlepšenie obchodu?
V aplikácii Sales (Predaj) sú to najmä tri hlavné vylepšenia. Po prvé, je tu veľký pokrok v konfigurácii cenníka. Používatelia teraz môžu konfigurovať zobrazenia formulárov položiek, vrátane simulácie v module Cenník. Je možné elegantne získať obrázky produktov v module Produkt prostredníctvom ich UPC/EAN čiarových kódov. Všetko, čo budete potrebovať, je kľúč rozhrania Google Custom Search API. Nakoniec sa Zmluvné podmienky zobrazia ako webová stránka s predvoleným obsahom, ktorý je možné upravovať. Predvolený odkaz bude dostupný pri každej objednávke odberateľa.
Upgrade z Odoo 14 na 15 tiež priniesol nový vývoj až v 11 rôznych oblastiach v module CRM. Medzi zaujímavé funkcie patrí napr. funkcia Predictive Lead Scoring, ktorá vám pomáha hodnotiť relevantnosť vašich potenciálnych zákazníkov na základe vybraných kritérií. Mailové konektory na Outlook a Gmail (addons) teraz podporujú všetky jazyky Odoo. Používatelia môžu tiež vytvárať Leady, Tasky a Helpdesk tickety z e-mailov a posielať ich na osobné e-mailové adresy. Zjednodušilo sa aj vytváranie predpovedí predaja (Forecast). Jediné, čo musíte urobiť, je presúvať príležitosti medzi mesiacmi a konečný termín sa aktualizuje na posledný deň v mesiaci.
Aké zmeny prináša na úrovni marketingu?
V novej verzii Odoo došlo tiež k vylepšeniam na úrovni marketingových nástrojov. Odoo si veľmi dobre uvedomuje, že aby podnikanie napredovalo, jeho marketingové stratégie musia byť správne. Nie je teda prekvapením, že aj v tejto oblasti došlo k zlepšeniam. V SMS marketingu sa pri odosielaní SMS správ po 24 hodinách automaticky odošle rekapitulácia so zobrazenými výsledkami. Ak sa vyskytnú neúspešné SMS, je možné ich odoslať naraz.
V sociálnom marketingu Odoo 15 umožňuje prepojiť sociálne účty s jednotlivými spoločnosťami v rámci multi-firemného (Multicompany) prostredia. Keď prepojíte instagramovú stránku svojej spoločnosti alebo kanál YouTube s Odoo, môžete uverejňovať príspevky aj z nového informačného panela Odoo.
V Odoo nájdete tiež vylepšenia e-mailového marketingu. Môžete vytvárať zoznamy adries za chodu a presúvať kontakty medzi týmito zoznamami. Používatelia už nemusia upravovať kód po presunutí e-mailových šablón na QWeb. Vďaka tomu bude prispôsobenie robustné a pomôže to úpravám e-mailov pri ich konečnom vykreslení.
Čo na to hovoríte? Ja som spokojný. 🙂
Nabudúce sa v blogu budeme venovať ďalším inováciám z dielne Odoo. Napíšte nám preto, čo by vás zaujímalo. Je to skladové hospodárstvo alebo výroba? Alebo vás zaujíma ako veľmi rýchlo a efektívne vytvoriť firemné webstránky? Dajte nám vedieť.
Zhrnutie
Na záver zhrnutie pre tých, ktorí premýšľajú, či má zmysel prejsť na poslednú verziu Odoo:
Nielenže budete mať prístup k novým funkciám, ktoré uľahčia obchodné operácie, ale získate aj najlepšiu podporu od tímu Odoo alebo od niektorého z jeho dôveryhodných partnerov. Dôležité je vedieť, že Odoo zastavilo podporu pre verziu 12, takže podporu, ktorú potrebujete, budete môcť získať iba pre verzie 13, 14 a 15. Mali by ste však vedieť, že inovácia na novšiu verziu Odoo je len prvý krok. Ďalším krokom je príprava prispôsobenia aplikácií tretích strán na novú verziu. Uistite sa teda, že ste v kontakte s tým správnym partnerom Odoo, ktorý má tento typ skúseností a najmä overiteľné referencie.