Ako zvládli v Max-Gain Systém nápor objednávok pomocou Odoo
Krajina: Spojené štáty americké (Marietta, GA)
Odvetvie: Výroba a e-shopový predaj
Implementované moduly: CRM, Sales, Inventory, Purchase, a Manufacturing
Typ implementácie: Odoo Enterprise
MSG
E-shopové odvetvie obchodu prešlo za posledné dve desaťročia radikálnymi zmenami. Niektoré spoločnosti tento trend zaspali, iné trend očakávali a prispôsobili sa. Spoločnosti Max-Gain Systems sa podarilo technologicky posunúť práve s Odoo.
Max-Gain Systems začalo svoje pôsobenie na trhu už v 70tych rokoch minulého storočia, keď Allen Bond prvýkrát fušoval do amatérskeho rádia a budoval antény s niektorými zo svojich priateľov. Ako sa kvalita jeho antén zvyšovala, jeho koníček sa rýchlo stal biznisom, ktorý sa nakoniec vyvinul do veľkej spoločnosti.
Max-Gain Systems oficiálne vznikla na konci 80. rokov a odvtedy slúži odvetviu rádiových dielov. Hoci predávajú hlavne laminátové výrobky, predávajú tiež vysokonapäťové elektrónky, vysokonapäťové adaptéry, konektory a iné rádiové súčiastky. Aj keď sa ich výrobky príliš nezmenili, odvetvia v ktorých sa ich produkty používajú áno a taktiež ich použitie.
Teraz predávajú ropnému priemyslu, námornému a vodáckemu svetu, vláde, školstvu a armáde.
Prehodnotenie procesov
V spoločnosti Max-Gain Systems používali pred Odoo iba papier, pero a fax. To znamenalo, že každý z troch hlavných zamestnancov musel manuálne vyplniť všetky formuláre pre dopravcov, objednávky, formuláre o kreditných kartách, označiť a vypísať všetky kolónky. Ak chcel zákazník zadať dodatočnú objednávku alebo duplikovať objednávku, musela byť vypracovaná úplne od nuly. Žiadne systémy spolu nekomunikovali a každá jednotlivá časť operácie bola manuálna.
Tam, kde typickí výrobcovia z laminátu požadujú vysoké minimálne objednávky, mohli Max-Gain Systems dodávať iba pre menšie zákazky. Dopyt rástol, ale procesy sa nemenili. Jeden zamestnanec si všimol, že na objednávky na viac častí z rôznych skladov spoločnosti Max-Gain, musí byť adresa zákazníka napísaná až 10-krát. Keď prišla jar 2013 a dopyt stúpol, nezvládali už udržať krok. Polovica pracovnej sily bola nútená iba vyplňovať papiere pre objednávky. Niečo sa muselo zmeniť.
Zmena v procesoch
Po vyhodnotení niekoľkých rôznych riešení sa spoločnosť Max-Gain Systems rozhodla pre riešenie, ktoré by sa mohlo vyvíjať s ich obchodnými potrebami a za konkurencieschopnú cenu. Spoločnosť Max-Gain Systems teraz využíva aplikácie predaja, CRM, skladov, výroby a nákupu spoločnosti Odoo. Schopnosť mať a porovnávať databázu objednávok, zákazníkov a produktov značne zlepšila ich procesy.
Od posledného roku, kedy používali manuálne systémy, až po prvý rok s Odoo, zaznamenali 50% nárast výnosov. Pred Odoo to zvyčajne trvalo niekoľko hodín, kým niekoľko zamestnancov zapísalo objednávky z predchádzajúceho dňa. Teraz s ecommerce a možnosťou uploadovania objednávok to trvá jednej osobe menej ako 30 minút. Odoo im pomohlo stať sa flexibilnejšími a efektívnejšími.
Ich predajný proces je teraz plynulý a môžu ľahko vytvárať nových zákazníkov, sledovať skladové zásoby a spájať predaj s ich objednávkami. V aplikácii skladového manažmentu môžu skontrolovať, odstrániť a previesť zásoby pomocou niekoľkých kliknutí. Vďaka ich prispôsobeniu sú schopní nastaviť upozornenia, ktoré im oznámia, keď sa ich zásobníky a celkové úrovne vyčerpajú.
Nakoniec ich výrobný modul sleduje všetky svoje rozdielne komponenty od rôznych dodávateľov, ktoré prichádzajú do ich produktov z laminátu. Odoo sleduje všetky produkty a komponenty v dodávateľskom reťazci a počas predajných objednávok. Systémy Max-Gain vďaka Odoo dokázali udržať krok s dopytom a modernou technológiou.