ODOO a 5 najčastejších otázok
Zaujíma vás, ako používať offline verziu ERP systému ODOO alebo koľko vás bude stáť používanie systému? Vybrali a zodpovedali sme 5 najčastejších otázok našich zákazníkov.
1. Potrebujem pripojenie na internet pri používaní ODOO?
Pri tejto otázke záleží na potrebách jednotlivých zákazníkov a na rozsahu podnikových procesov, pre ktoré chce firma používať ODOO. S každým zákazníkom preberáme možnosti hostingu osobitne.
Najjednoduchšie riešenie je hosting ODOO v cloude. Pre tento variant je potrebné pripojenie k internetu, inak systém nebude možné používať. Na druhej strane prináša množstvo výhod a funkcií, ako posielanie e-mailov priamo cez ODOO alebo používanie ODOO na digitálny marketing.
ODOO je možné uložiť aj priamo u vás. To znamená, že vaše dáta budú uložené priamo na serveri vo vašej firme. Toto riešenie využívajú prevažne firmy, ktoré vo svojich priestoroch nemajú prístup na internet (väčšinou v skladoch a továrňach), alebo spoločnosti, ktoré chcú svoje dáta zabezpečiť čo najlepšie.
Ak chcete používať ODOO vo svojom obchode ako PoS (Point of Sale), odporúčame používať hosting v cloude. Obchod je totiž zvyčajne fyzicky na inom mieste aj inej sieti. Avšak aj v prípade, že dôjde k výpadku internetu, váš PoS bude stále pracovať v režime offline a zosynchronizuje sa so zvyškom systému ihneď po opätovnom pripojení.
2. Kde je ODOO uložené? Sú moje dáta v bezpečí s ODOO?
Podľa potrieb každého klienta môže byť ODOO umiestnené na cloude, vlastných serveroch firmy alebo priamo na našich serveroch.
IMPLEMENTO pracuje s vysoko spoľahlivými poskytovateľmi serverov na zaistenie maximálnej možnej bezpečnosti vašich dát.
3. Koľko ma ODOO bude stáť?
Existujú 2 rôzne verzie systému ODOO: Community a Enterprise.
Verzia ODOO Community je bezplatná s obmedzeným počtom funkcií. K dispozícii sú však úplne všetky moduly a pre neobmedzený počet používateľov.
U väčšiny našich klientov pracujeme práve s touto verziou. Customizácia presne na mieru klientovi a doplnenie chýbajúcich funkcií vychádza ekonomicky výhodnejšie v porovnaní s cenou licencií pri verzii Enterprise.
ODOO Enterprise je profesionálne riešenie, ktoré dokáže zvládnuť aj tie najzložitejšie podnikové procesy. Konečná cena sa počíta na základe počtu používateľov (10 USD/používateľ/mesiac), počtu aplikácií (od 4 USD/mesiac/aplikácia) a hostingu (poplatok za server).
IMPLEMENTO je oficálnym a zároveň jediným partnerom ODOO pre Slovenskú republiku. Naši konzultanti vám pomôžu s implementáciou, prispôsobením, konfiguráciou aj školením vašich zamestnancov, ktoré nie sú zahrnuté v nákladoch na samotný systém.
4. Vo firme už používame špecializovaný systém, ale chceme začať používať ODOO ako ERP. Je možná integrácia?
Najväčšou výhodou ERP systému je mať pokryté všetky firemné procesy na jednom mieste, v jednom systéme. To je zároveň jeden z dôvodov, prečo väčšinou našim klientom odporúčame, aby prešli na ODOO zo svojich súčasných systémov.
Na druhej strane, ak máte vysokošpecializovaný a jedinečný softvér, môžeme ho integrovať do ODOO, ak získame prístup k API vášho systému.
V prípade záujmu o integrovanie vášho ERP systému do ODOO nás kontaktujte.
5. Používam staršiu verziu ODOO. Prečo by som mal upgradovať na najnovšiu verziu?
Každá nová verzia ODOO prináša viacero výhod: lepší výkon, zvýšenú stabilitu a nové funkcie. Používatelia ODOO Enterprise môžu svoj systém zdarma aktualizovať na novšiu verziu.
Odporúčame používať najnovšiu verziu ODOO aj pri verzii Community. Aj do nej sa každý rok zadarmo pridávajú nové funkcie. Radi vám pomôžeme aj s upgradom starej verzie ODOO.